Werkwijze

Een persoonlijke benadering staat bij DSV voorop. Als opdrachtgever heeft u uw eigen, vaste accountmanager die bekend is met uw onderneming en de daarmee samenhangende risicofactoren. Daarnaast maakt u veelal ook kennis met de personen die binnen ons kantoor belast zijn met de behandeling van uw dossier.


Korte lijnen

Wij hebben een ‘platte’ organisatie met korte communicatielijnen zodat het mogelijk is om snel toegang te krijgen tot specialisten op allerlei deelgebieden. Wij bemiddelen geheel onafhankelijk van derden en streven altijd naar een adequate en voor u passende verzekeringsoplossing. Hiervoor hebben wij medewerkers in dienst die producten ontwikkelen voor bedrijfsgerichte en op maat gemaakte verzekeringsdekkingen, gebruik makend van een selectie van preferente verzekeraars. Deze selectie hebben wij samengesteld op basis van onze jarenlange ervaring en marktkennis. Ook toetsen wij periodiek de solvabiliteit van deze verzekeraars. U wilt tenslotte niet dat u geen schadevergoeding krijgt als u onverhoopt wel een keer een schade heeft. Ondertussen houden wij uiteraard ook rekening met de financiële draagkracht van uw onderneming zodat u door de betaling van de verzekeringspremies niet in financiële problemen raakt. Wij verzorgen ook de financiële- en administratieve afhandeling van alle soorten polissen en schades naar enerzijds de verzekeraars en anderzijds naar uw onderneming.


Continuïteit

De continuïteit van uw organisatie staat bij ons voorop en een eventuele schade handelen wij snel en adequaat voor u af. Dit gebeurt in nauwe samenwerking met u én met gespecialiseerde bedrijven (expertisebureaus, schoonmaak- en opruimingsbedrijven etc.), die in zo'n situatie weten wat goed is voor uw onderneming en ervoor zorgdragen dat u op zo kort mogelijke termijn uw normale werkzaamheden weer kunt uitvoeren.

Ook als alles goed gaat, onderhouden wij regelmatig contact met u. Hierdoor blijven wij op de hoogte van de ontwikkelingen in uw organisatie en kunnen wij adequaat inspelen op relevante veranderingen.


Onze beloning

De beloning voor onze dienstverlening bestaat in het algemeen uit een provisie die wij ontvangen van de verzekeraars waar wij de verzekeringen van onze relaties hebben ondergebracht. Deze provisie vormt onderdeel van de premie die in rekening wordt gebracht. In bepaalde gevallen of voor bijzondere diensten kan een afzonderlijke vergoeding (fee) in rekening worden gebracht. Hierover worden vooraf duidelijke afspraken gemaakt die worden vastgelegd in een separate dienstverleningsovereenkomst.

Beheerst beloningsbeleid

De AFM (Autoriteit Financiële Markten) en DNB (De Nederlandse Bank) hebben het toezicht op het beloningsbeleid van financiële ondernemingen. Dit is vastgelegd in het besluit Beheerst Beloningsbeleid dat het Ministerie van Financiën op 1 januari 2011 in werking heeft laten treden. 

De AFM ziet er vanaf 1 januari 2011 op toe dat financiële ondernemingen een beheerst beloningsbeleid voeren. Vanuit een beheerst beloningsbeleid gaan geen prikkels uit die kunnen leiden tot het nemen van onverantwoorde risico’s en onzorgvuldige behandeling van klanten. 

Ons beloningsbeleid is in eerste instantie gericht op het bevorderen, aantrekken en behouden van goede gekwalificeerde medewerkers. Dit alles binnen een beheerste en integere bedrijfsvoering en gericht op de langere termijn. Dit betekent onder andere dat wij waar mogelijk zullen voorkomen dat onze medewerkers door beloning(en) geprikkeld worden tot onzorgvuldig behandelen van onze klanten en niet nakomen van haar zorgplicht. 

Daarnaast willen wij met ons beloningsbeleid de focus leggen op de belangen van onze klanten en ons bedrijf op de langere termijn. Ook zal een gezonde, stimulerende werking uit moeten gaan van het gehanteerde beloningsbeleid. 

Het beloningsbeleid maakt deel uit van ons personeelsbeleid. Voor onze medewerkers willen wij een integere en betrokken werkgever zijn.

  1. Aan een beheerst beloningsbeleid liggen twee principes ten grondslag: Het beloningsbeleid bevordert de integriteit en soliditeit van de financiële onderneming met en focus op de langetermijnbelangen. 
  2. Het beloningsbeleid bevat geen prikkels die afbreuk doen aan de verplichting van de financiële onderneming om zich in te zetten voor de belangen van de klanten en andere belanghebbenden, of andere op de financiële onderneming rustende zorgvuldigheidsverplichtingen.        

De beloning van onze medewerkers bestaat uit een vast maandsalaris, eventueel een onkosten- en/of reiskostenvergoeding en eventueel het beschikbaar stellen van een voertuig van een auto. In ons beloningsbeleid gaan wij uit van marktconforme salarissen welke jaarlijks worden getoetst aan de standaarden in de financiële branche. De vaststelling van de hoogte van het salaris vindt intern plaats. Het salaris wordt vastgesteld op basis van opleiding en ervaring. Wij kennen geen bonus- en/of provisieregelingen. Voor alle medewerkers gelden de volgende gedragseisen: integer, professioneel en klantgericht handelen waarbij de focus ligt op de belangen van onze klanten en ons bedrijf op lange termijn.  

Artikel 1:120 lid 2 Wft is op onze onderneming niet van toepassing.